David Sloan,
Wyprawa Hernando de Soto: Post-Mortem Report
część II
Arkansas Kwartalnik Historyczny LI, Nr. 4 (Zima 1992), pp. 297-327.
Ci, którzy czytali pierwszą część tego eseju na temat wyprawy de Soto w okresie XVI i XIX wieku pamiętają cel długiego marszu i szczegółowy komentarz na ten temat. Czytelnicy również przypomnieć, że pojawiły się pewne podobieństwa w pracach nad tym największym wszystkich powierza hiszpańskich konkwistadorów, podobieństwa, które ostatecznie ograniczyć możliwe drogi badań. relacje z pierwszej generacji, tych z "Gentleman Elvas" Luys Hernandez de Biedma, Rodrigo Ranjel i Garcilaso de la Vega (1), pod warunkiem że okoliczności faktyczne więcej (czasem wiarygodne, a czasem nie): są one w kształcie konturów interpretacji, jak również. Tylko za pomocą wyprawy jako punkt wyjścia do powieści (tyle miał, a nie z wyników proporcjonalna do autora i skłonności czytelników) lub dokumentacji produkcyjnej (jak to dziwne, że charakter Lambert Wilmer uczynił w jego ksenofobicznych pokarmowego połowie XIX wieku), można uniknąć zwolnień, które mogłyby w XX wieku badania, takie jak Theodore Maynard tak podobne do prac Theodore Irving prawie sto lat wcześniej.
Podczas Wilmer nadal chodzi sam dół własnej bypath dziwne, wiele z nich nadal wzdłuż innej drogi fikcji. Andrew Lytle, dobrze znana publiczności południowej i poza nią jako członek Agrarians, czerpał inspirację z wyprawy (głównie i to jest prawdziwe w odniesieniu do niemal wszystkich pisarzy tarcia Garcilaso, których konta są najbardziej szczegółowe i najbardziej podejrzany ) za powieść "Na Inn Księżyca. W tym nastrojowym, praca tajemniczy, testy Lytle de zdolność Soto, aby wytrzymać ciężar całej ludzkości beznadziejne walki o polecenia, co stworzyło aurę na wyprawę, która jest niemożliwa do szopy. Istnieje również John Jennings "Golden Eagle, hawked jako " wielki, nowy silny "w czasie jego publikacji, a teraz interesujący przede wszystkim jako ilustracja tego, jak wiele żądamy tych przymiotników, co zrobiliśmy w Age of Eisenhower . I, o dziwo, nie było jeszcze innego poematu.
Biorąc pod uwagę prawie niewidoczny odpowiedzi Walter Malone spróbować na jednym wcześniejszym wieku, drugi przychodzi niespodziewanie. Ale autor okazuje się, że osoba w sposób oczywisty niemożliwe do powstrzymania:. Lily Peter, zapamiętany w Arkansas cudownie idiosynkratyczne gest przywozu pełnych Philadelphia Symphony Orchestra w stanie do dwóch występów Jest mnóstwo walnąć i walki w wierszu: Oni walczyli o życie jak może, sam na piechotę / walki przez cztery godziny przed jego ludzie, z pięcioma lance / i mieczem na koniu i nacięcia jego enemies. / I wiele odważny człowiek umarł, dzień / i nie brakuje wysokiego napięcia emocjonalnego:
Biada żałosne słabość człowieka! / Doom? Kamienia i soli, która czeka na koniec cypla! ale na ogół niewiele wskazuje na to los znacznie różni się od nakładu Malone's.
Bardziej intrygujący, że fikcja jest ponownie zainteresowanie wyprawy w latynoskiej na świecie. Brak trwałego komentarz na przestrzeni wieków od społeczeństwa, który zrodził się entrada został cecha temat, wydaje się, że wyprawa znalazła się zasypany wypraw, które, choć mniejsze, miały wyniki zarówno bardziej widoczne i trwalsze . De Soto exloits były jednakowo zaciemnione przez fakt polityczny, że na terytorium, przez które przeszedł wyprawy szybko wypadł z Hispanic orbicie.
Co sprawia, że odnowienie zainteresowania podwójnie absorpcji jest jednak formularz, który podjął. Bigraphical podejście, które było, jak widzieliśmy, bardzo popularny sposób obsługi przedmiotu w języku angielskim literatury XIX wieku, spadła z życzliwością, że język, nic głównych od pracy Theodore Maynard ponad pół wieku temu. Ale to nabrało nowego życia w Hispanic jeden. Oba terminy i formy są zaskakujące, ale paticulary ostatniego. To wcale nie jest, co się aould spodziewać historiograficznej tradycji, która w ogóle tak silnym wpływem filozofii i metodologii francuskiej szkoły Annales, która z pewnością przyczyniła się do ukształtowania Hispanic stypendium. To podejście, które skupia się na długoterminowych zmian w strukturze ludzkiego życia społecznego, gospodarczego i politycznego, czyni to z tego powodu, że jest nie tylko najbardziej wartościową część z przeszłości, ale również tylko część, która jest naprawdę odzysku: bliżej dostaje się do działalności osób fizycznych - do l'histoire evenementille - mocniej staje się związek między obserwatorem a obserwowanym, a tym samym bardziej subiektywny interpretacji. Jeżeli oko jest wciśnięty w ten sposób wobec lodowatego zmian - Durée la longue - to wszystko w krótkim terminie jest podejrzany, a życiorys paticular staje się praktycznie nie do obrony przedsiębiorstwa.
Mimo to jest to co nam się znaleźć. Jednym z pierwszych jest na nim w pracy F. Blanco Castilla, którzy przyczynili się początkowe ful - biografia długość tego wschodzących Hispanic tradycji. On usprawiedliwi swoje Hernando de Soto, El de las Indias Centauro (6) ze stwierdzeniem, że człowiek, który był postrzegany jako równy El Cid w Stanach Zjednoczonych dostał tylko jeden - i upokorzenie prawych - biograficzny traktowania w hos własnym języku. Blanco Castilla proponuje rozwiązania tego zwyczaju nie z biografii, który mógłby dostarczyć więcej niż "sylwetkę", ani z powieści biograficznych, ale coś pomiędzy - similat coś mówi, do tej Garcilaso, którego praca , oddalił od wielu lat jako powieściowy, rzeczywiście dobrze zrobione wuite wspaniałą rzeczywistość, jeżeli przedsięwzięcie: "Sink korzenie w ziemi Historia firmy i placówek rozmieszczonych w potoczysty atmosferze Literatura" dotrzeć nie tylko do mniejszości dowiedziałem się do większych czytania publicznych. To jest wolność można podjąć, a ine szansa może wystąpić, za pośrednictwem biografii, a "Menor historia", która nie wymaga "rygor naukowy" z prawdziwych.
Wyniki okazuje się być bardziej tradycyjnych, że wstęp wydaje się obiecywać. Okolicznościowe wynalazł dialogu na bok, jest to standardowa biografia, wyruszył z jego wielu poprzedników tylko w języku angielskim przez ekscentrycznego mediacji "potomstwo hiszpański captian", że niemal wali w sentymentalny miłości sprawia, że ocena-the-world-go-round wyprawy
Podejście nie kończy się Blanco Castilla, ale nadal jeszcze bardziej energicznie w nowszych pracach ekwadorskim autora i dyplomata Miguel Albornoz. Jego Hernando de Soto, El Amadis de La Florida (10) był witany przez jednego z krytyków jako dzieło, które wymagały natychmiastowego tłumaczenie na język angielski, nie tylko z powodu jego temat "w pewnej mierze należy do Ameryki anglojęzycznych, ale również dlatego, że może przyczynić się do usunięcia w tym świecie "narusza nadal istnieje do wszystkiego związanego z epickim hiszpański czyny w Nowym Świecie." (11) W końcu to było. choć nie przez piętnaście lat, a następnie za pomocą prasy, że wkrótce porzucone takiej literatury na rzecz handlu książek dla dzieci. Tak więc tylko ostatnie prace dostępne dla odbiorców anglojęzycznych jest bardzo ciężko znaleźć tytuł w tej formie. Ale to nie jest wielka strata dla zagubionej tłumaczenie już bardziej konwencjonalny biografii, z wyboru tłumaczy wprowadzenie powietrza wahanie i usunąć wiele rozrywki bardziej pomysłowe. Najbardziej wymownym przykładem jest on scenę śmierci dowódcy, gdzie Albornoz ma de Soto, poruczników rozmyślając o analogie między życiem i że ich Capitaan z Amadis ponieważ spadek go do wielkiej rzeki. Nic z tego nie trafia do tłumaczenia. Jest to niefortunne, ponieważ wprowadzenie dziwaczny wydaje się być bardziej niż tutaj literacką fantazją, a jego obecność jest w samym sercu jednej metody konfrontacji całego przedsiębiorstwa podboju.
Zainteresowanie biografia jest podłączony jeden podejrzanych, z Hispanic starań, aby warunki w całej sprawy imperium. Pod koniec XIX wieku, stała się imperium mater, że miesza się wielką ambiwalencję, a często wrogość. Jej ostateczne zniszczenie, jeśli amerykańsko-hiszpańskiej Was obchodzono nawet przez niektórych - tak zwane "pokolenie '98" - jako pozytywna siła do regeneracji samej Hiszpanii. Mimo to, nie było ociąganie się chęć wyciągnąć coś z niego, że coś jest przygód ducha konkwistadorów siebie. Pierwsze nowoczesne de Soto biografów hiszpański, Don Luis Villaneuva y Canedo, pisząc w 1892 roku, przeniósł się w pobliżu punktu. Być może cały okres podbój był negatywny dla narodów po obu stronach wody, ale czy nie można by ocalić równowagę z działalności jednostki - w ich wyświetla męstwa, szlachetności i heroizmu Celowo czy nie, prawda? skierowany ku sposób na oddalenie niniejszego z przeszłości, a jednocześnie zachowuje, albo przynajmniej te jego części, od których dzieli to, co w coraz większym stopniu postrzegane są przyczyną długotrwałego upadku Hiszpanii. Ponadto, jeśli podkreślił niewoli do Amadis i innych bohaterów średniowiecznych, a następnie konkwistadorów może stać na raz bardziej interesujące i mniej groźny: można je badać (a nawet je podziwiać, jeśli ktoś chciał), nie zdaje się zgadzać z samego przedsiębiorstwa . przedłużenie myśli Villaneuva jest to, co leży pozornie dziwaczny elementów w Albornoz;. niestety, to jedyna szansa dla odbiorców anglojęzycznych obserwować zanikła w tłumaczeniu.
Ale musi być odłożony do literatury w języku angielskim zostało do zrobienia nie sprzyja, bo, jak czytniki pierwszej części tego eseju pamiętają, trzy wieki pisania przyniosły góry zwolnieniem. Poza góry nie było to więcej się nauczyć, ale droga była trudna, by znaleźć gdzie to się zaczęło, paradoksalnie, musiał najpierw podjąć decyzję, gdzie się skończyło. Szukaj obu jest jednym z najciekawszych wypraw intelektualnej naszego stulecia.
Przed po jego kursu, jednak należy zauważyć, że był to marsz, który był, ogólnie rzecz biorąc, odsetek tylko w marszu. Bo w kwestii de Soto jeszcze otrzymujemy - z najbardziej niekonwencjonalne źródła - zaskakujące jasny wgląd w relacje, które pojawiły się między obywatelami i tych, którzy przyniesie to jego historii. W 1928 roku, ukazały się kolejne powieści na de Soto, Chrysler Corporation wprowadziła na rynek samochód De Soto, potężne narzędzie przeznaczone do przechwytywania rynku w górnym końcu, między Dodge i Chrysler . Dlaczego tak na imię? Wyraźnie było zaznaczone, ponieważ eksperci rynku byli przekonani, że stowarzyszenia złożonych przez potencjalnych nabywców, nawet tych, prawdopodobnie lepiej czytać te z górnej rynku klasy średniej, oparte byłoby na nie więcej niż mgliste pojęcie, które de Soto był i co miał . done strategów Reklama musi mieć Postawiliśmy na podprogowych coś progresji tak: De Soto power metal kontroli przygoda muszę, że samochód" Byli na pewno nie spodziewa się "De Soto? To ¹ rzecz dzieje się nić mnie w środku nigdzie! Mabel, niech ¹ s iść z Dodge." A sukces samochodu w ciągu najbliższych czterdziestu lat sugerują, że ich oszacowanie publicznych nieuwagi była poprawna. ) Od tego momentu, użyteczności publicznej wydaje się być odwrotnie proporcjonalna do naukowych entuzjazmem.
Aby powrócić na ścieżkę wokół góry: jeśli tradycji trzech stuleci miały niewielką szansę na znalezienie go nie było innej, o wiele młodsza tradycji, które mogłyby, na przełomie XIX i XX wieku stał on gotowy wyjść na swoje pełne wigoru. Już w pierwszych dziesięcioleciach XIX wieku, a biografowie były jak najlepiej uwagę opinii publicznej, innych uczniów wyprawy brali całkiem inną taktykę. Ilustracją ich podejścia, a ich interesy, jest dziełem Albert James Pickett, którego historia Alabama pojawił się w 1851 roku. Pickett pracował przez wiele lat na jego temat, ale w sposób radykalnie różni się od historyków uważane w części I. Jego obawy nie było z dramatem wyprawy, ani lekcji moralnych, które mogą być z niej wyciągnąć, lecz z tego, co wydaje się być przyziemne pytania. Gdzie się wyprawy był? Jaka była jej dokładną trasę? Jak to się z jednego miejsca do drugiego? Odpowiedzi na te pytania prowadzi Pickett w Uważaj czytania źródeł, nie do kluczy do charakteru, indywidualnej lub krajowym, ale wskazówek, które mogłyby doprowadzić go do geograficznego kotwice, być może nawet do artefaktów, które mogą sprawdzić obecność, stanowią punkt odniesienia .
Wyniki okazały się mogą być podejmowane w zawiadomieniu o tych dyskutowaliśmy, ale w dość protekcjonalny sposób. Można wymienić (prawdopodobnie w przypisie) pracę wykonaną przez Picketts świata historycznego - ciekawy bok, nieco działalności złamać narracji - ale nie był typem jedna rzecz rzeczywistego zrobić. Wyobraźni, nie jest twórczy, był to najbardziej onecould dotacji, jak Simms powie, z pracy Picketts w szczególności na uwadze, kronika samo.
Jednak praca wytrwali, żyjący śmiertelnie za antiquarianism i stopniowo, stopniowo zyskuje sobie coraz większą miarą przyzwoitości spadł z łaski. otrzymał impuls również z nowej dyscypliny antropologii. Odrzucając starszych definicji co stanowi przydatne wiedzy historycznej była konieczna, jeżeli wyprawa miała otrzymać reorientacji, ale skala zmiany z pewnością były mniej bez narodzin antropologii jako dyscypliny zawodowej. Jak to się stało, nie było wygodne ewolucji konwergentnej w pracy tutaj: nowa dyscyplina była rzeczywiście wschodzących, zainteresowanie amerykańskiej przeszłości sprzed obecność w Europie, jego troski o metodologii, która może się okazać, że w przeszłości, a jego pasja do przelania się z etnocentryczny orzeczeń.
Widać różnicę w podejściu a już w 1880 roku w John G. Shea jest indywidualny i rozsądne analizy źródeł w jego wkład w multi-volume opisowej i krytycznej historii Ameryki - sobie, a tytuł wskazuje, self-conscoious benchmark rewolucji intelektualnej w toku. Widać to jeszcze wyraźniej w nowym stuleciu otwartych, w Woodbury Lowery w języku hiszpańskim rozliczeń w ramach obecnymi granicami Stanów Zjednoczonych . Dzieło ukazało się w 1901 roku, wśród gromady biografii, ale różnica w podejściu do zastrzeżeniem sprawa jest już na tyle ostry, aby być uznane za jeden z mniej stopnia, że rodzaju. oferty Lowery z wyprawy nie jako oddzielne, pojedyncze wydarzenie, ale jako część większego procesu europejskiej włamań, bo pozostawanie w dużym stopniu od prac archeologicznych i antropologicznych teraz będzie w toku.
Lowery była przyszłość. Jak co roku minęło, od ilości pracy, że wspólne zainteresowania nie tylko jego, ale również jego postrzeganie tego, co było ważne, wzrosła. W naszej troski jest z zmian postrzegania wyprawy w czasie, nie będzie służyć naszym celem jest wyczerpujące przykłady. Ale czy można zmierzyć wielkość przejście, naprzód do publikacji, zarówno zawarte zasady i dotyczy nowego podejścia i wchłaniany prac prowadzonych pod jego standard:. Sprawozdanie końcowe Stany Zjednoczone De Soto Expedition Komisji.
Opublikowany w 1939 roku, w związku z quadricentennial wyprawy lądowania, sprawozdanie końcowe podsumowano wyniki monumentalny projekt badawczy prowadzony pod kierunkiem Johna R. Swanton. Swanton sam był doskonałym przedstawicielem profesjonalizacji przeszłości, które uzyskały stopień doktora na Harvardzie, z rozprawy w reżyserii Franz Boas, którego nazwa została praktycznie synonimem naukowych antropologia, Swanton spędził całą swoją karierę w Smithsonian Institution ¹ s Bureau of American Etnologii. Projekt, znajdujący się pod jego kierownictwem miała na celu określenie drogi, z wyprawy. Stanowiło to jedną z najbardziej wyczerpujących analiz jakiejkolwiek historycznej chwili. Swanton grupy badań przesiewa się przez praktycznie każdy dokument istniejące w tym zakresie, przeglądu każdego poprzedniego wkład, historyków, ethnohistorians, antropologów zarówno, zrobił na ten temat, uzupełnienie, że z dużym terenie.
Termin "raport końcowy" zastosowanie wyłącznie do projektu, ale i nie do tematu. Swanton się zaprzeczyć, że był ostateczny. "Nie ma takiej ostateczności," przypominał czytelnikom, "nigdy nie będzie osiągnięty." I był niewątpliwie rację, przynajmniej w przypadku jego własnej pracy, w latach od publikacji, "Trasa Swanton" została zakwestionowana zajęłoby nam daleko poza zakres, ale patrząc się na chwilę przy tych w dziedzinie wczesnego przejścia trans-Mississippi będą odpowiednie t tego dziennika i wyrazisty charakter kontrowersji na całym jej przebiegu, w obliczu problemów w Arkansas są problemy wszędzie, nakaz nieco większe.
Po pierwsze, szanse na przypinanie w dół ¹ wyprawę oczywiście z dowodów fizycznych-"artifactual diagnostyki De Soto pochodzenia", w bardziej odległych, że tutaj. Na wschodzie, poprzez który wypraw minęła, kiedy był młody i dobrze wyposażone, są większe szanse na znalezienie artefaktów. Znalezienie pozostałości na początku XVI wieku w tej dziedzinie nie jest problemem, nie, decydując, którzy opuścili nich trudności. Wielu Hiszpanów i był w całym regionie do czasu: wyprawa de Soto sam przyszedł na postaci detrytusu dwóch wcześniejszych entradas w trakcie własnej wędrówkę katastrofy Lucas Vasquez de Ayllon i Panfilo de Narvaez i nikt nie wie jak wiele innych kontaktów mogło dojść poprzez wraki statków, nielegalne . przedsiębiorców, i ucieka, albo slave lub więźnia (25) Ustanowienie coś jak niektóre de Soto jest samo w sobie gwarantuje się problematyczne, nawet jeśli jest to możliwe, nadal pozostawia problem transferu terenu przez Indian handlu.
W dziedzinie trans-Mississippi non-de Soto na europejskim był znacznie cieńsze, nie tylko przed, ale także po przejściu wyprawy, wszystko co znaleźć bardziej prawdopodobne, że został z tego przedsiębiorstwa. Ale wtedy własne wyprawy szlakiem artefakt musi skurczyła się w pobliżu punktu zbiegu.
Wiele miesięcy upłynęło bez kontaktu z zaplecza na Kubie, wojsko i katastrof w Mauvila i Chicaca przeciął głęboko zarówno siły roboczej i materiałów. Carl Sauer w wyroku (26), że teraz wyprawa w biegu mogą zawyżać sprawy wyprawy w tym przepraszam państwa mógł uciekł w dół rzeki od razu, niż czekać kolejne półtora roku do tego, ale sugeruje inny powodu trudności śledzenia drogi są teraz pogarsza. armii brakowało wszystkiego, a fatalny obrót de Soto na północ odciąć wszelką nadzieję zaopatrzenia. Po przekroczeniu rzeki Missisipi, ludzie spędzali długie, niebezpieczne godzin przy łodzi siebie, zarządu przez radę nadzorczą, paznokci przez paznokci. Tak cenny że nawet najmniejsze rzeczy stają się-przycisk, rozdarty kawałek piersi pancerz, że szanse na znalezienie artefaktu dream-site-specific szkielet, pochowany, w stylu, zgodne z europejską rytuałów religijnych sobie medal jeden element, że żałobnicy nie właściwe) z identyfikacją na awersie-to chyba nie dużo mniej prawdopodobne, niż znalezienie innych fizycznych dowodów optymistą w sposób opisywania małym prawdopodobieństwie znalezienia jakiegokolwiek fizycznego na wszystkich.
Ponadto, relacje świadków są jednakowo niejasne, na wyprawę ścieżką z katastrofy w Chicago do przejścia, a raczej odparować szczegółowo później, z jednym, Ranjel, suszenia całkowicie. Marsz po wszystkim, był już od ponad dwóch lat. Co może wydawać się nic nie warte w pierwszych dniach, kiedy każdy świt przyniósł obietnicę Peru, z pewnością zdawało mniej teraz, kiedy kilka może wciąż wierzyli, że były równoległe badania z Cajamarca do cuzo.
Kolejnym powikłaniem jest sprawą rzek. Przekraczanie rzek jest błąd, jak walka wielkich bitew, trudne, skomplikowane i niezapomniany. Jest mało prawdopodobne, aby pomijać w rachunkach. Z tego powodu, rzeki się (w metaforze wprawdzie niesympatyczny ich charakteru) kotwice wyprawy. De Soto armia znalazła się w bardzo dobrze nawadniane obszar znacznie jego fazy Mississippi, wciąż istnieje ograniczona kont. Trzy rzeki, z wyłączeniem Mississippi, dominują konta w pierwszym roku po Mississippi skrzyżowań, w tym doczesnych: Casqui, Cayas i Coligua. Jeśli ktoś zamienia się w mapę, widzimy, że prawdopodobnymi kandydatami są północy na południe, świętego Franciszka, Biały, Arkansas, a rzeki Ouachita (29). Jeśli ktoś znajdzie punktu skrzyżowania poniżej Franciszka , jak Swanton nie, jeden szybko przesuwa marsz w kierunku południowym. Z drugiej strony, jeśli wejdzie wyprawa nad Franciszka, następnie na południe wysuniętego punktu stanie Arkansas, a Luizjana Departament Turystyki nie ma problemu na jego rękach.
Która rzeka staje się Rzeka Casqui wpłynie na wyprawę, przemieszczając go wiele kilometrów na północ lub południe. Ponadto, te same rzeki, które mogą kotwicy wyprawy można również ustawić się zagubiony.
Wszystkie z nich przykładu z rzeki Missisipi się, wymyka się spod jednego łóżka i na inny, tworząc przez tysiąclecia wielkie bogate obszary zalewowe, że zwrócił się do nich ludności indiańskiej (30). Ale co zwrócił Indianami może także usunąć ich obecność , poprzez okresowe powodzie, które zalewają witryn. Nawet teraz, z wszystkich technologii XX wieku, ubrany przeciwko niej, triumf Missisipi może być tylko kwestią czasu; w tym okresie wcześniejszym. jej kaprys był prawem. Od wyprawy spędził większość swojego czasu po tranzytu Mississippi w innych rzek, które zachowywały się podobnie jak wielka rzeka, jeśli na mniejszą skalę, dowodowej problem się powtarza.
Wreszcie, nie ma zbyt wiele nadziei, że atakowanie problemu działa wstecz później chwile w ekspedycji. Tam, jak Frank Shambach skomentował, trzeba starać się REPLOT trakcie wyczerpane wojska na granicy z głodu, wyczerpania, praktycznie bez przywódcy, bez planu poza przeżycia, i trzeba to zrobić z mniejszą ilością źródeł pisanych, niż w jakimkolwiek innym okresie . Nowhere trasy jest punkt kontrolny (34) mniej prawdopodobne, aby znaleźć.
Wszystkie te problemy doprowadziły Swanton do obserwacji, trochę ze smutkiem, że tutaj nie tylko jego "nowej" drogi w istocie stanowi z najstarszych drogi wszystko, że zaproponowana przez francuskiego kartografa Gullaume de l'Isle w początkach XVIII w., ale że koniecznie wstępne . Jednak, jak to często bywa w przypadku interpretacji, w miarę upływu czasu stworzyły płaszcz organ ten stwierdził nic poza jej twórców. Zgromadziło ono władzy, także z zrozumiałym pragnieniem interesów lokalnych w celu utrzymania wartości handlowej, jeśli turystyka stworzony . Ale w rok po wyprawie Swanton, nowych metod produkcji nowych dowodów, które z kolei opracowała nowy możliwości.
Najważniejsze było poszerzenie wiedzy z Indian mieszkanie produkowane przez pacjenta pracy z małą armię archeologów. Tutaj problem na wyprawę Swanton był dwojaki: po prostu nie istnieje wiele dostępnych informacji na rdzennych zamieszkania, a nie było możliwości ustalenia wszelkich precyzyjnych ram czasowych dla osiedla, które były dostępne. Nowoczesne techniki ustalania prehistorycznych miejsc w czasie są tak znane nam teraz, że trudno pamiętać, że zostały one opracowane tak niedawno. Nawet datowanie radiowęglowe, jeden najbardziej znanych opinii publicznej, ma swoje korzenie później niż w momencie zespołu Swanton pracy . Podsumowując, trudno jest zbyt wiele do powiedzenia, że większość tzw systematycznie zostało wyciągnięte od czas wyprawy Swanton.
Chociaż najbardziej intensywny spór ten odcinek trasy ostatnich pochodzenia (38), wyzwania, to rzeczywiście powstał dość szybko. W 1951 roku Phillips, James Ford, i James B. Griffin, od początku zaangażowany w poprzedniej dekady badania archeologiczne z całej dolnej Mississippi Valley, zakwestionował trasy na jej punkcie wejścia . Raport stał się ważnym odniesienia, nie tyle dla jego propozycję nowej trasy (w rzeczywistości jego autorzy nie dokonali rozliczenia na jednym, wyznając, z zabawną szczerością, że "to rozczarowujące, aby nie być w stanie likwidacji, z co najmniej pewne wnioski wstępne") , ale dla dwóch innych, połączonych ze sobą powodów: to w wątpliwość sprawozdanie Swanton, i stało się tak, upierając się, że pozostałości archeologiczne powinny odtąd dumni z miejsca jako "najlepszy dowód" Jeśli przejście było na Sunflower Landing, jak Swanton miał na myśli, a jeśli indyjskiej wiosce opisane w księgach rachunkowych jako Casqui był n obszarze chronionym przed zniszczeniami Mississippi, jak Swanton miał również myśli, a następnie z powodu braku odpowiedniej witryny wydawało się śmiertelne dla tezę, że Sunflower Lądowanie było przejście do kufla piwa. archeologicznych focus raportu Phillips de dominuje Soto od badań, a nie tylko ze względu na miejsce pierwszeństwa dowodów. To było symboliczne znacznie większą przesunięcie nacisku na de Soto badań: transformacja wyprawy z tematu w dokumencie. Stare, w istocie pytania eurocentrycznego dotyczące charakteru i celu wyprawy można jeszcze pytanie, ale po czterech wiekach szanse uczenia się bardzo, że był nowy, to zmniejsza się. Jednakże, jeśli obiekt nie stał się intruzów, ale te wtargnięcie na, to wyprawa może zająć jego miejsce jako dokument pojedynczej w jego znaczenie.
Prawie wszędzie na Nowym Świecie, z Jamestown do Tenochtitlan, europejskiej ekspansji została ustawicznego, zwiększenie obecności i ciśnienia. Tu, w rejonie Doliny Missisipi, że nie było tak, przyszedł Europejskiej, ale nie zatrzymać. W rzeczywistości zniknął na bardzo długi czas. Dopiero w Marquette / Joliet i La Salle wyprawy ponad sto lat później będzie tam ponownie być rejestrowane obserwacji życia aborygenów. de Soto rekord w związku z tym staje się nieocenione, podstawowych uzupełnienie "bazy danych-line"- dowodów w ziemi. Ten nowy nacisk wyzwolonej de Soto badań. Nowe pytania mogą być teraz pytanie. Jaki był wzór Native American rozliczenia w czasie kontaktu? Gdzie różnych grup etnicznych potem? Jak liczna byli? Gdzie był ich stosunek do siebie? W jakim stopniu był ich styl życia wpływa wyprawy? Jeśli są odpowiedzi na te pytania, leżą w części zapisów wyprawy. poszukiwaczy skarbów, w jednej z historii cudownej turnabouts, stały się skarb.
Z tego nowego nacisk jednak lokalizacji dokładnej lokalizacji wyprawy staje się bardziej ważne pytanie, które kiedykolwiek wcześniej. Charles Hudson z University of Georgia, który obecnie cięcia nowej trasy wyprawy, wyjaśnia, dlaczego dana osoba będzie spędzić jedne z najlepszych lat dorosłego życia, co może wydawać się najbardziej krótkowzroczne antykwariusz z poszukiwań. Może to wyglądać jak "obsesyjne stypendium", mówi Hudson, ale jest dużo więcej: jest to niezbędne, zamiast pogoni za niezbędne precyzji: "Im bardziej precyzyjne przebudowy trasy więcej korzyści, które mogą być w zrozumieniu tubylców na południowym wschodzie kraju w XVI wieku ".
Jednak, prosząc nowe pytanie nie było łatwiejsze niż rozstrzygnięcia na odpowiedzi, jako przegląd kwestii Nowa rekonstrukcja Hudson szlaku pokaże. Koncentracja w tym miejscu będzie na próbę rozszerzenia odbudowy w dziedzinie trans-Mississippi.
Trasa ta została zbudowana od początku z dużym naciskiem na zgodność ze znaną ścieżką rdzennych terenów, obszar, w którym wiedza wzrosła najbardziej od czasu odbudowy Swanton. Zastosowanie metody do obszaru naszego zainteresowania, a to w pewnym uproszczeniu, procedura, jeżeli: wszystkich stron aborygenów w Arkansas, próba określenia, które z nich są "proto-historycznych", używając latach 1400-1650 w zakresie za wet okresie. Umieść każdej witryny (określić jako "większe" lub "mniejsze" na podstawie mniej lub więcej niż jednego akra) do komputera, który wygeneruje grup ludności. Zidentyfikować miejsca, gdzie "prawdopodobnie w połowie XVI wieku hiszpański artefakty " zostały zlokalizowane. budowę trasy, która jest zgodna z tych dowodów.
Hudson laczy na jednym z najbardziej dokładnie zbadane miejsc w Arkansas, Missisipi stronie z Parkin w Cross County, jako główny punkt Casqui. To było kluczową decyzję, na to zrobić, należy przypomnieć, jest doprowadzenie do przebiegu całej wyprawy daleko na północ. Od tego kufel na, wyprawa kurs jest kontrolowany przez jego zgodności z rdzennych terenów (co robi bardzo dobrze, być może zbyt dobrze: "wszyscy [znany archeologicznych polities w północno-wschodniej Arkansas]," Phyllis Morse zauważył, że "wydaje się być bezpośrednio odwiedził przez wyprawy Soto.... "), a poprzez wyeliminowanie nieprawidłowości, które sprawi, że oczywiście niemożliwe do realizacji.
Mimo, że planowana trasa tutaj nie było przedmiotem dyskusji tak uszczypliwy, jaka nastąpiła w stosunku do poprzednich części , nie jest to bez problemu, czy jego krytyków. (45) Do pewnego stopnia bieżąco z tym problem rekonstrukcji jest jego podatność na bardzo trudności metodologiczne, że wykorzystuje do zniżki innych możliwości. Ilustracją tego jest to, co nazywamy Hot Springs Problem, punktem zaczepienia dla kibiców Hudson na trasie Swanton. Hot Springs jest przez wszystkie kursy najlepiej knownpoint trasy Swanton. Jednakże, jeżeli na trasie Hudson jest rozstrzygający, Hot Springs jako obóz zimowy musi odejść, jest zbyt daleko na południe. Czy to może być wyeliminowane punkt zaczepienia?
Argumentem przeciwko zaczyna się mocnym punktem, że Hot Springs nigdy nie był dość kotwy do wyprawy Swanton, że od tego czasu stała literacki dowód został zbyt skąpy na jego poparcie. Podczas gdy zwolennicy trasy Swanton w dalszym ciągu podnosić pkt (46), nigdy wyprawy Swanton się w ogóle w centrum, że odbudowa (przynajmniej jeśli zwróceniem uwagi na to w sprawozdaniu końcowym jest reprezentatywna) , prawdopodobnie na dobry powód, że źródła są rzeczywiście bardzo cienkie na ten temat. Elvas odnosi się do "marszu bardzo ciepłe i słonych, oraz dodatkowe informacje o Ranjel odnoszą się do" gorących strumieni ", ale reformatorem źródła są niejasne, a te ostatnie, jeśli nie w rzeczywistości odnoszą się do Hot Springs, nie jest czasem specyficznych : może to być coś odwiedzili później, w zachodniej wycieczka po śmierci de Soto wyprawa nie jest wymagane, aby odkryć cud natury tylko dlatego, że jest sławny.
Jeśli jednak witryna Parkin jest do podobnej linii krytycznej analizy, co się dzieje? Jest to rzeczywiście miejsce obecnie dobrze znane. (49) Spełnia ona w ogóle do opisu. Ale czy to na kilka tygodni w lecie na 1541? Truizmem jest archeologii, że jest doskonała w przestrzeni, słaby na czas. Komputerowego wydruku wszystkich rdzennych terenów datowane w dwieście lat zapada wieków w jednej chwili z imponującą gęstość, ale jeżeli mamy do czynienia w tygodniach i miesiącach, jest iluzją. Czy w miejscu Parkin nawet nie istniały w momencie Europejskiej włamania był punktem do czasu, całkiem niedawno; (50), gdy punkt został przyznany, to wciąż wydają się pozostawiać Parkin jak nie więcej, że silna możliwości.
Przedmioty znalezione tam-mały dzwon z mosiądzu i szkła kulki można datować na okres, ale ze względu na możliwość wymiany towarów aborygenów, niekoniecznie wyprawy siebie. Aby mieć kompletny brak artefaktów Europejskiej na takie centrum dużej populacji przedsiębiorstw może być tym bardziej ciekawe zjawisko (51) Ponadto, ekspedycja Hudson po prostu nie kończy się przy bramie Parkin;. Zamiast istnienie strony Parkin doprowadziły Hudson przemyśleć możliwość bardziej na północ droga do wyprawy poprzez Mississippi, które doprowadziły do badań, które wykazały anteny Indian szlaki na wzniesieniu, przez bagniska, że Swanton oddalił jako zbyt duża, by wniknąć w terminie. Bez niekwestionowanym kotwicy site-specific, że artefakty by dostaw, nigdy nie będzie pewności, a drugi zostawiony dokuczliwy niepewność, czy przeszłości wciśnięty Parkin na vice obecne, lub odwrotnie.
Jednak ogólna tendencja wydaje się zmierzać w kierunku przyjęcia odbudowy Hudson. To była ciekawa w ciągu ostatnich kilku lat obserwować zjawisko stopniowego przenoszenia jedna droga przez drugą stronę.
Aby podnieść widmo Thomasa Kuhna Struktura rewolucji naukowych może się wydawać dosyć wielki dla naszej skromnej dyskusji, ale może być poglądowych. pkt Kuhn było to, że raz w ramach porozumienia ustalono, naukowiec pracy w to, że nadal w modzie nieprawidłowości wile zebrania. Ostatecznie Nadchodzi moment, kiedy nowe wyjaśnienie jest oferowana, który wymyka się stary nieprawidłowości, a nie dalsze próby do pracy w nich. Ale (i to jest często pomijana część argument Kuhna), nowe ramy będą miały nieprawidłowości własnych: bardzo prawdopodobne, będzie to mniej szczegółowo swoje wyjaśnienie od paradygmatu stara się wyprzeć, ale będzie to wyjaśnić te rzeczy, które teraz wydają się potrzebują bardziej zrozumiałe wyjaśnianie, że jego poprzednik. Coś tego typu wydaje się e dzieje się z nową trasę.
Krytycy nadal wyzwaniem z wielu powodów: brak źródeł pisanych i artifactual wykluczonych witryn na dowodach aborygenów, które nie zostały znalezione. Ale tempo leży po drugiej stronie. Oczywiście najbardziej istotne znaczenia dla większości osób zaangażowanych jest co wyprawy mogą być w stanie powiedzieć o życiu Indian. Ich zainteresowanie jest Indian, dowodów, na których trasie musi "fit", dlatego, że jest na rdzennych mieszkańców. W tym celu, a następnie, najsilniejsze dowody przeciwko interpretacji Swanton staje się jego pozorną niezgodność z tym, co wiadomo o gęstości zaludnienia; najsilniejszych dowodów na interpretację Hudson, na odwrót.
Ale jeśli tej pracy zostało do końca skoncentrowanie de Soto do badań celem mniej na naukę znacznie więcej na temat Indian amerykańskich, a nie stopniowo się więcej o Europejczyków, wydaje się, że większość nagród, nagrody, jeżeli tam są, jeszcze na przyszłość. Przypomnijmy, że celem tego ostatniego koncentrację na trasie nie było konkretnie o jedną rzecz, że europejskie nie w danym momencie w XVI wieku, lecz do tych informacji, aby dowiedzieć się więcej o nowej populacji świata, że jest , w celu uzupełnienia i wyjaśnienia dowodów z prac archeologicznych. W tym momencie jednak wydaje się, że większość uzupełnienie i wyjaśnienie jest nadal idą w przeciwnym kierunku: dowody w ziemi została znacznie więcej informacji na wyprawę de Soto niż rachunki wyprawy zostały do dowodów w ziemi. prace archeologiczne, pod warunkiem, co jest, w opinii większości, najlepszym dowodem na rzecz projekcji Hudson szlaku de Soto, do tego punktu, literackie dowodów przedstawionych przez wyprawy nic nie przyniosły, że równie wzbogaca istniejące wiedzy rodzimych ludzi.
Wspomniane wcześniej prace Ann Wczesne i Frank Shambach ilustruje punkt i po problemie. Oba mają rachunek ich znaleziska archeologiczne na poparcie trasy Hudson nad tym z Swanton. Na początku używa opisy ludów tubylczych w księgach rachunkowych na miejsce wyprawy do obszaru uznanego terytorium Caddoan osób: ludów tubylczych zlokalizować wyprawy, nie na odwrót Podobnie, Shambach odrzuca wprowadzenie Swanton's Autiamque. (obozu zimowego 1541/42) w okolicach dzisiejszego Camden, ponieważ ludności aborygeńskiej nie mógł karmione tak dużej wyprawy na tak długi okres. To nie była krajem "zagrody i spichrze", na której wyprawy dawna całkowicie zależna. Narody Koroan tutaj nie można tego dość duża grupa intruzów, nawet gdyby chciał, i bez ograniczeń z utrwalonym rolnictwa, innych uwięzionych Indian na drodze wyprawy, mogliby unikać jakiegokolwiek kontaktu. "Gdyby Hiszpanie starali się zimą około Calion, czyli około Camden," Shambach stwierdza, że "oni zginęli w ciągu miesiąca." Again, jeden uczy się czegoś nowego o tej wyprawie, ale nic porównywalnego o autochtonami. Nawet to, co wydaje się być najbardziej owocne treści informacji, o tubylczej ludności zawarte w sprawozdaniu finansowym, ma do tego punktu nie było tak pomocne, jak się można było spodziewać.
Tutaj mamy pokój do rozważenia tylko jeden z przykładów tego, sprawa depopulacji. Wielu uczonych zauważyć oczywistą różnicą między lądem zaludnionych de Soto przechodzi przez wyprawy i prawie pustą ziemię napotkanych ponad sto lat później przez wyżej wymienione wyprawy francuskiej. Mimo problemów z dowodów są oczywiste (hiszpański chciał dużej liczbie ludności, bo to był, gdzie złoto było przez wyprawy gdzie indziej, a może zawyżone, co było zobaczyć w podświadomości wysiłek, aby uniknąć przygnębiające rzeczywistości nie było nic warte kradzież- że było ich dużo ponad dwóch lat, Francuzi mogą mieć po prostu brakowało ludności, przebywających s oni na lub w pobliżu rzeki Missisipi, lub mogą mieć obniżone, co widział, myśląc, że rząd będzie bardziej otwarci na nowości małych populacji nie threating), trudno jest wyjść z czytania bez przechyłów ku stanowisku, że wyludnienie miało miejsce. Jeżeli Europejski włamań do obu Ameryk przyniosła mnóstwa choroby spowodował największą w historii ludzkości holocaust i debata na temat, że teraz więcej ośrodków na pytania skali, tempo i odpowiedzialność, że od tego, czy to się stało, to należałoby oczekiwać, de Soto rachunków za nieocenione źródło informacji na ten temat.
Jak dotąd jednak, mając na rachunkach wyprawy jako punkt wyjścia, gdyby nie zaawansowane naszej wiedzy znacznie poza to, co można było wywnioskować z badań wyludnienia w obszarach, w których dowody jest bardziej ciągły. Rachunki nie zostały pomocne w ustalaniu zarówno stawkę die-off lub przyczyny. Ostatnich zgaduje z 75.000 w czasie entrada de Soto, 15000 do czasu przyjazdu francuskich, stwierdza, że choroby towarzyszące wyprawy "niewątpliwie odpowiedzialny" (57), ale w drugiej części pisma jest decydujące i bezpodstawne w częściach równych. Rzeczywiście, wydaje się logiczne: to była masa Europejskiej wystarczająco duże, aby doprowadzić chorób; to poprzedzone zostało dwóch innych wypraw, z których jeden, wyprawy Ayllon, miał dzieci wraz, mimo że prawdopodobieństwo choroby incontagious etapach wśród członków wyprawy Soto de własny obniżyłoby to w miarę upływu czasu, choroby po wprowadzeniu można się spodziewać przeniesienia się do wnętrza, za pomocą tubylców jako łańcuch podróże żywicielami, ponadto wyprawy pójdzie ich w kierunku dużych, zatłoczonych populacji , gdzie dowodów choroby byłyby najbardziej oczywiste, byłoby to trudne dla komentatorów nie miały wpływu. Ale logika może być fałszywy przyjaciel tutaj. Jeden stwierdzi, prawie nie wspomina choroby pyłek wyjścia z uwagi na częstość występowania choroby w komentarzu kont z innych doświadczeń, kontakt wyprawy Corteza, na przykład, lub wczesnego osadnictwa w Nowej Anglii kolonialnej (58). Niedawne badania paleodemographic rdzennych terenów w Arkansas stwierdza, że nie była to tylko przeoczenie. "Dowody wyraźnie wskazują, że de entrada Soto nie przyniósł epidemii z nimi [sic]", zgodnie z Barbara A. Burnett i Katherine A. Murray. "Główną wyludnienia tego obszaru nastąpiło później." (59) Jeżeli ten pogląd jest, to z pewnością de Soto kont może służyć najlepiej, jak ostrzega przed zbyt lekkomyślnie przyjęcia pojęcie bezpośredniego, dieoffs zamiatania.
Wygodnie jest więc, że nieco upomnienie z uwagi na potencjalne źródeł pisanych do oświetlania aborygenów społeczeństw jednocześnie pojawiły. Wiele z tego, ma fundamentalne znaczenie, jak Bruce Trigger był jednym z pierwszych obserwacji, nie widziało nawet najbliższej obserwatorów Europejskiej bez względu na ostrą ich wizji. Całego europejskiego pakietu, od chorób zawodowych przedmiotów, udał się w góry z nich, zmiany społeczne, polityczne i instytucje religijne w plemiona i stosunki dyplomatyczne poza nimi. "Sposób życia większości ludów tubylczych," Trigger stwierdza, że "były znacznie zmienia zmian spowodowanych obecności europejskiej w Ameryce Północnej na długo przed pierwszym rachunki szczegółowe z tych grup zostały nagrane" (60) Studenci wyprawa de Soto docierają do hartowanej wiele więcej do tych samych wniosków (61).
Mimo to, entrada pozostaje najbliższa rzecz moment-of-dane teleadresowe, że naukowcy nigdy nie będzie miał na celu uzupełnienie archeologicznych, a jego przydatność w ten sposób w żaden sposób nie została wykorzystana. Jego potencjał jako źródło do określenia zmian w tubylczej w relacji zarówno wewnątrz jak i poza grupy, wykorzystując ostrożny językowej badania analizy praktyki zaobserwowane, to tylko początek należy wykorzystać.
Biorąc pod uwagę to wszystko, trudno byłoby nie uznać, że żyjemy w najbardziej moment fascynacji w całej historii pośmiertnie wyprawy de Soto. Niestety, wniosek równie trudne do uniknięcia będzie, że jest to również moment, gdy interes publiczny wydaje się najniższy. Wspólnie działają tak opisane jest zagwarantowane wysiłku. To prowadzi w formie dotacji, a wyniki pojawiają się w dotowanych czasopism. Wysiłki dostosowania go do większego publicznego radiowego, parę filmy dokumentalne (64), spopularyzował próby z pracy naukowej, mile widziane publicznego, takich jak konferencje na Uniwersytecie w Arkansas w 1988 roku i 1990-kilka, a nawet te muszą być dotowane. Nie ma po prostu nic się równolegle ogólny popyt, że pchnął pionierskie biografii Theodore Irvinga poprzez powtarzające się edycje wieku temu. Badanie pośmiertne historii wyprawy Soto de id obserwować niemal rewolucyjnym reconceptualization jak w przeszłości mogą być badane na większy zysk z obecnej, ale także do spojrzenia się ponownie jednym z najbardziej ironii zniechęca naszych czasów: rosnące izolacji naszej przeszłości, naszego teraz ciekawszego, bardziej złożone, wielowarstwowe, dokładniejsze przeszłości z szerszej publiczności, która może więc korzystać z jego obecności.